پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شهر نقنه

حجت الاسلام والمسلمین سیّد محمّد حسینی میراَمینی

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شهر نقنه

حجت الاسلام والمسلمین سیّد محمّد حسینی میراَمینی

موضوعات
جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۳۱ ب.ظ

تقوا امری درونی و فطری است

خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه 22 اسفند شهر نقنه

به امامت حجه الاسلام سید محمد امینی

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام امینی در خطبه اول با اشاره به اینکه تقوا امری درونی و فطری است ، افزود چون فطرت انسان میل به خوبی ها و پرهیز از بدی ها دارد اگر فرزندان با تقوایی را می خواهیم باید ابتدأ در تربیت آنها به مسائل رعایت تقوا دقت کنیم.

سید محمد امینی در ادامه گفت از امام صادق علیه السلام پرسیدند چگونه بچه مان را خوب تربیت بکنیم : حضرت فرمودند شما مراقب باشید بدی را به بچه یاد ندهید او فطرتا به دنبال خوبی ها خواهد رفت. در مسائل تربیت دینی نباید با جبر فرزندان را مجبور به قرار گرفتن در مسیر خوبی کرد.بلکه پدر و مادر فقط موظف اند فضا را برای رشد او فراهم کنند زمانی که فضا برای رشد او آماده باشد او خود فطرتا به دنبال خوبی ها خواهد رفت و خواب خواهد شد.

خطیب جمعه شهر نقنه افزود در این بین آماده کردن فضا برای رشد کودکان نیاز به آگاهی از جانب پدر و مادر دارد.نباید تشویق و تنبیه از روی هوای نفس پدر و مادر باشد اگر فرزند کار بدی انجام داد و در همان لحظه والدین هم بی حوصله بودند او را تنبیه کنند و اگر همان کار بد را لحظه ای که آنها حوصله داشتند فرزند مرتکب شد او را ببخشند، با این سوء رفتار عملا به بچه منتقل می شود که ملاک بدی و خوبی حال نفسانی است نه قبح خود عمل فلذا هیچ وقت فرزندان نسبت به مسائل بد ذهنیت بدی پیدا نمی کنند.


امینی در خطبه دوم با  اشاره به انفجار بمب در نماز جمعه تهران توسط منافقین سال 63 که منجر به شهادت 14 نفر و مجروحیت 88 نفر شد افزود نکته جالب که بار ها در کلام امام هم آمده است اینکه بعد از انفجار جمعیت متفرق نشد و امام جمعه حضرت آیت الله خامنه ای با همان لحن قبلی و بدون هیچ تزلزلی به ادامه خطبه پرداختند و مردم نیز شعار می دادند : حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست و این نشان از اوج رشد و تربیت دینی مردم توسط امام امت بود.

امام جمعه شهر نقنه اضافه کرد  بمب باران شیمیایی شهر حلبچه در عراق که بعد از عملیات والفجر 10 و فتح قسمتی از کردستان عراق کرد ها از سربازان اسلام استقبال کردند و از همین رو صدام به جهت تنبیه این مردم به پسر عمویش علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی دستور حمله شیمیایی به حلبچه را داد که نتیجتا 5 هزار کشته و ده هزار مصدوم شامل زن و کودک و مسن تر ها شد.

ولاسلام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شهر نقنه